7 cech skutecznej strony internetowej
Zapewne każdy z nas jest w stanie wymienić przynajmniej jedną stronę www, która w pewien sposób przypadła mu do gustu. Równolegle raz na jakiś czas zdarza nam się trafić na „internetowy koszmar” – stronę, którą chcemy opuścić zaraz po wejściu na nią. Jednak co tak naprawdę sprawia, że pewne strony są dla nas atrakcyjne, a inne nas odpychają? Co to znaczy, że strona internetowa jest skuteczna, i jakie są cechy skutecznej strony www?
Co to znaczy, że strona internetowa jest skuteczna?
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednorodna – najogólniej rzecz ujmując, skuteczna strona internetowa będzie odpowiadać na potrzeby Twojego biznesu. Jakie to potrzeby? Cóż, odpowiedź na to pytanie znasz Ty sam. Dlaczego? Ponieważ to Ty – jako właściciel firmy – najlepiej rozumiesz swój biznes, znasz się na tym, co robisz i wiesz, do kogo kierujesz swoje usługi. Strona internetowa powinna jednocześnie pełnić rolę Twojej wizytówki oraz Twojego przedstawiciela handlowego. Być może Twoja marka mylona jest z innymi podmiotami na rynku? Nie jesteś zadowolony z tego, że obroty Twojej firmy nie wzrastają? Martwi Cię rosnąca liczba porzuconych koszyków w e-sklepie? A może chcesz dotrzeć do większej liczby klientów? Określając swoje potrzeby, będziesz w stanie zrozumieć, co zrobić, by Twoja strona internetowa była skuteczna.
7 cech skutecznej strony internetowej
Mając doświadczenie z setkami stron www, wyodrębniliśmy 7 kluczowych cech, które stanowią o jej jakości. Aby mówić o skutecznej stronie internetowej, musi ona być:
- Celowana: cała funkcjonalność strony, jak również jej treści powinny być ściśle dopasowane do grupy docelowej i muszą odpowiadać niszy, którą się zajmujesz;
- Przejrzysta: nieczytelna czcionka, ściana tekstu, nieestetyczna szata graficzna czy pretensjonalny design nie zachęcą do dalszego przebywania na stronie;
- Responsywna: toporne przewijanie, zbyt długi czas ładowania zakładek czy pojawiające się błędy w pewnym momencie wyczerpią cierpliwość;
- Treściwa: zero lania wody, tylko konkretne informacje i wartościowa dla użytkownika treść – to w istotny sposób wpłynie na skuteczność strony;
- Kompatybilna: Twoja strona powinna prawidłowo funkcjonować zarówno w wersji desktopowej, jak również z pozycji przeglądarki na urządzenia mobilne;
- Komunikatywna: powinny istnieć przynajmniej dwie ścieżki kontaktu z Twoją firmą, by w razie ewentualnych pytań użytkownik mógł zaczerpnąć informacji;
- Bezpieczna: użytkownicy nie mający pewności, że ich informacje są bezpieczne, nie sfinalizują zakupu w obawie o utratę pieniędzy lub wyciek danych.
Co zrobić, gdy strona internetowa jest nieskuteczna?
Bardzo często można stwierdzić, że dana strona internetowa wykazuje obniżoną skuteczność – nie generuje ruchu, nie przyciąga uwagi, nie przyczynia się do finalizacji sprzedaży. Jeśli masz pewność, że nie są to kwestie marketingowe, warto pochylić się nad technicznym aspektem Twojej strony www. Nie ma stałej recepty, uniwersalnego sposobu, który przywróciłby sprawność stronie i sprawił, że zacznie ona osiągać wskazane cele. Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest profesjonalny audyt oraz podjęcie dedykowanych działań naprawczych. Jako specjaliści z zakresu IT, 4b Systems nie tylko określi przyczyny nieskuteczności strony, ale także zaproponuje rozwiązania, które pomogą wyeliminować zdiagnozowane problemy. Skontaktuj się z nami, by uzyskać szczegółowe informacje na temat optymalizacji działania strony internetowej.