Cyfryzacja procesów sprzedaży w branży OZE
Digitalizacja procesu obsługi leadów, ofertowania, zawierania umów i realizacji zamówień w branży OZE
SalesWizard CRM | Automatyzacja ofertowania i sprzedaży OZE
Digitalizacjia branży OZE i instalacyjnej
Branża instalacyjna wyspecjalizowana w montażu instalacji fotowoltaiki, pomp ciepła, klimatyzacji, magazynów energii, magazynów ciepła, przeżywa stały rozwój od kilku lat. Mimo trudności związanych z finansowaniem instalacji, coraz więcej klientów indywidualnych i korporacyjnych decyduje się na montaż niezależnych źródeł energii. Rozwój branży i duża konkurencyjność wymaga zautomatyzowania procesów sprzedaży i obsługi klientów. Zobacz w jaki sposób 4B Systems wspiera branżę OZE w digitalizacji procesów sprzedaży i obsługi.
OZE-CENTRUM - odnawialne źródła energii
Problem: Zarządzanie procesem ofertowania i obsługi klientów
Poniżej kilka problemów charakterystycznych dla branży.
- Firma OZE-CENTRUM oferuje instalacje OZE w modelu brokerskim
- Dział sprzedaży to handlowcy w terenie i stacjonarni
- Brak ustandaryzowanego ofertowania
- Niescentralizowana obsługa zapytań od potencjalnych klientów
Rozwiązanie: Wdrożenie CRM z modyfikacjami
OZE-CENTRUM zdecydowała się na wdrożenie oprogramowania SalesWizard CRM z unikalnymi modyfikacjami, które miały dostosować system do oczekiwań branży OZE. Dzięki wdrożeniu oprogramowania ustandaryzowano następujące procesy w firmie: scentralizowano bazę zgłoszeń z różnych źródeł marketingowych (Facebook, Google, strony landing page i strona główna firmy), uporządkowano lejki obsługi zgłoszeń, szans sprzedaży, ofertowania, zawierania umowy, obsługi zamówień i obsługi montaży. Wprowadzono szereg pomniejszych modyfikacji, takich jak: wprowadzenie rozróżnienia VAT dla klienta firmowego i konsumenta, generowanie oferty w formacie PDF, masową zmianę cen produktów (instalacji), usprawniono filtrowanie produktów według określonych kryteriów.
Korzyści.
Dzięki wdrożeniu systemu SalesWizard CRM, OZE-CENTRUM uzyskała następujące korzyści.
- Scentralizowanie bazy zapytań i zgłoszeń
- Ustandaryzowanie procesów w lejkach i statusach: obsługa zgłoszeń, ofertowanie, obsługa umowy, obsługa montaży, serwis i reklamacje
- Wdrożono podpis elektroniczny Autenti dla szybszego finalizowania umów
- Usprawniono raportowanie - wszystkie informacje o efektach pracy działu handlowego są widoczne w systemie.
Dobry system CRM wymaga ciągłego rozwoju.
Zacznij digitalizację dzisiaj
Nie czekaj z rozpoczęciem procesu transformacji cyfrowej swojej firmy. Bez tego dalszy rozwój może nie być możliwy. Zadzwoń do nas i omów swój projekt.
Digitalizacja i automatyzacja branży instalacyjnej i OZE
Duża konkurencja na rynku OZE i instalacyjnym wymusza optymalizację cyfrową zadań i czynności wykonywanych przez pracowników firm. Tylko dzięki wprowadzeniu zautomatyzowanych procesów firmy z branży będą w stanie konkurować. Obecnie większość firm stosuje podobne mechanizmy sprzedaży i obsługi leadów/zapytań. Zapytania są przekierowywane do handlowców w terenie, Ci z kolei umawiają spotkania handlowe z potencjalnym klientem. Słabe raportowanie spotkań, brak automatyzacji ofertowania (ofertowanie na papierze), nie pozwala na skalowanie biznesu i zbadanie rezultatów pracy poszczególnych pracowników. Wprowadzenie automatyzacji oraz scentralizowanie procesu sprzedaży instalacji OZE w jednym systemie CRM zapewni Twojej firmie pełną wiedzę i kontrolę. Tylko w ten sposób sprawdzisz czy budżet wydany na kampanie marketingowe i pozyskane kontakty został wydany efektywnie.
Pytania i odpowiedzi
Branża OZE przebojem podbiła polski rynek energii w 2020 r. Ze względu na rosnące ceny energii Polacy rozpoczęli modernizację energetyczną swoich domów, dążąc do obniżenia kosztów energii. Instalacje fotowoltaiczne, termomodernizacja budynków, instalacja pomp ciepła w miejsce kopciuchów opalanych węglem i drewnem, a także magazyny ciepła i energii, są coraz częściej kupowane. Firmy z branży rozpoczęły intensywny proces cyfryzacji procesów organizacyjnych i sprzedażowych aby nadążyć za rosnącym popytem.
Nasi Klienci zgłaszają przede wszystkim potrzebę wdrożenia systemu CRM realizującego procesy obsługi leadów (kontaktów, zgłoszeń), komunikacji z potencjalnym klientem, umawiania spotkań, ofertowania i zawierania umów (lub generowania wypełnionych wzorców umów), rozliczenia płatności klientów oraz rozliczeń sieci handlowej. Wszystkie te procesy możemy realizować w oprogramowaniu przygotowanym przez nasz zespół – SolarCRM i SalesWizard CRM.
Dla branży OZE mamy przygotowane 2 rozwiązania – SolarCRM oraz SalesWizard CRM. Pierwszy z systemów jest systemem CRM z opcją ofertowania na bazie kalkulatora fotowoltaiki. Cena końcowa w ofercie jest efektem przeliczeń wykonywanych w zaprogramowanym kalkulatorze. Algorytm kalkulatora może zostać dostosowany do oczekiwań klienta. W SalesWizard CRM oferta jest wynikiem koszyka produktów lub usług dodanych do zamówienia. W tej opcji nie mamy do czynienia z kalkulatorem a konkretnymi produktami – elementami instalacji fotowoltaicznej lub całymi zestawami. Wybór rozwiązania zależy od Klienta. Każdy z systemów ma swoje mocne strony. Aby poznać bliżej oba rozwiązania możesz umówić się na bezpłatną prezentację.