Integracja SMSAPI z Foodeliver, SolarCRM i LegallyCRM
W odpowiedzi na oczekiwania naszych Klientów wprowadziliśmy w swoich systemach integrację z SMSAPI. Produkty, w których została przeprowadzona integracja to:
- FooDeliver – system do zamówień online dla branży gastronomicznej (restauracji, foodtracków, barów, piekarni, cukierni);
- SolarCRM – rozwiązanie webowe dla branży fotowoltaiki i instalacyjnej do zarządzania relacjami z klientami i handlowcami;
- LegallyCRM – system dla kancelarii odszkodowawczych i prawniczych (adwokackich i radcowskich), realizujący większość potrzeb związanych z zarządzaniem procesu obsługi klienta.
Dlaczego zdecydowaliśmy się na integrację z SMSAPI w swoich systemach?
Tomasz Socha Prezes Zarządu 4B Systems sp. z o.o.:
„Od wielu lat jesteśmy obecni na rynku usług IT, więc nowoczesne technologie i rozwiązania nie są nam obce. Naszymi działaniami dążymy do oferowania naszym Klientom nowoczesnych i ułatwiających pracę rozwiązań. Integracja SMSAPI z naszymi systemami to kolejny krok w stronę zapewnienia zautomatyzowanych i prostych form kontaktu z bazą klientów znajdującą się w naszych systemach. Wysyłka SMS-ów z naszych systemów to wielka oszczędność czasu jego użytkowników.”
Funkcjonalności dostępne dzięki modułowi wysyłki SMS
1. System Foodeliver do zamówień online dla branży gastronomicznej:
◦ możliwość kontaktu restauracji z klientem oraz z grupą klientów w celu przesłania kodów rabatowych czy też treści informacyjnych;
◦ generowanie treści marketingowych oraz jednorazowych kodów rabatowych do klientów w ramach planów marketingowych i programu lojalnościowego (kampanie SMS);
◦ możliwość komunikacji wewnętrznej w restauracji – generowanie powiadomień o nowych zamówieniach do właściciela, pracowników, dostawcy jedzenia.
2. System SolarCRM dla branży fotowoltaicznej i instalacyjnej:
◦ łatwa, prosta a co najważniejsze szybka komunikacja między użytkownikami systemu (zarząd, referenci, klienci) – możliwość informowania o bieżących działaniach, zmianach statusu sprawy itp.
3. System LegallyCRM dla branży prawnej i odszkodowawczej:
◦ możliwość łatwej i szybkiej komunikacji między użytkownikami systemu (dyrektorzy, adwokaci, referenci, klienci) – możliwość informowania o bieżących działaniach, zmianach statusu sprawy itp.
Integracja Foodeliver z SMSAPI
1.W zakładce Ustawienia odnajdujemy i naciskamy moduł Konfiguracja.
2.Szukamy modułu Bramka SMS.
3.Przechodzimy do smsapi.pl gdzie wcześniej założyliśmy konto. W panelu wchodzimy w ustawienia API i tam wybieramy opcje Token API.
4.Generujemy Token który następnie wprowadzamy w systemie w polu API Token.
5.Można zdefiniować nadawcę wiadomości (11 alfanumerycznych znaków).
6.UWAGA! W SMSach będzie się wyświetlał nadawca wiadomości SMS, który został ustawiony w Panelu SMSAPI.
Integracja SolarCRM i LegallyCRM z SMSAPI
1.Należy się zalogować na konto administratora solarCRM.pl. W ustawieniach odnaleźć opcję Integracja SMSAPI.pl. Tak samo w przypadku LegallyCRM.
2.Wpisać na stronie w wyznaczonym miejscu API key wygenerowany na wcześniej założonym koncie smsapi.pl. Zapisanie zmian.
3.Pole nadawcy wiadomości należy zdefiniować na koncie smsapi.pl
4.Można korzystać z wysyłki SMS przez SMSapi.pl na kontach z nadanym uprawnieniem dostępu do funkcjonalności.
Plusy integracji z SMSapi.pl
Jednym z największych plusów integracji systemów IT takich jak SolarCRM i LegallyCRM z SMSAPI to po prostu oszczędność czasu i wygoda użytkowania. Zaoszczędzony czas dzięki wysyłce SMS-ów z systemów 4B Systems można wykorzystać efektywniej. Dodatkowym plusem jest możliwość szybkiego wglądu w komunikację z klientem (wysłane SMS-y zapisują się w systemie) – nie ma konieczności sprawdzania telefonów i szukania treści smsów.
W przypadku systemu do zamówień online FooDeliver plusem integracji jest również funkcja powiadomień wewnętrznych w restauracji. Ponadto dzięki SMSAPI system Foodeliver posiada rozbudowane funkcje marketingowe pozwalające na znaczne zwiększanie sprzedaży, a co za tym idzie, również zysków. W kilka minut restauracja może:
- stworzyć plan marketingowy generujący automatyczne wiadomości SMS do klientów, którzy dawno nie złożyli zamówienia z zachęceniem do ponownego zakupu;
- wygenerować do całej swojej bazy klientów SMSa o treści marketingowej, informacyjnej czy z kodem rabatowym zachęcającym do złożenia zamówienia online;
- stworzyć plan lojalnościowy z warunkami, po spełnieniu których system wygeneruje automatycznie SMSy ze wskazanym kodem rabatowym.