Zwiększ skuteczność kampanii w Internecie dzięki stronie landing page!
Zgodnie ze znanym powiedzeniem: jak Cię widzą, tak Cię piszą. Niezwykle ważne jest, by strona tuż po załadowaniu prezentowała ciekawą, angażującą treść. Dlaczego? Ponieważ na podstawie pierwszego wrażenia potencjalny klient może podjąć decyzję o pozostaniu na stronie lub o jej opuszczeniu. Atrakcyjny landing page skutecznie pomoże zwiększyć konwersję, a co za tym idzie – wykorzystać potencjał sprzedażowy danej strony www.
Czym jest landing page?
Nazwa landing page w dosłownym tłumaczeniu oznacza „stronę, na której lądujesz” i w tej nazwie tak naprawdę zawiera się cały sens. Najprościej rzecz ujmując, landing page to pierwsze, co zobaczy klient po wpisaniu adresu www Twojej strony. Na landing page można również trafić z linka przekierowującego, który zdefiniowany jest pod banerem interaktywnym lub w ramach kotwiczenia linku w tekście. Najczęściej jest to strona główna w danej witrynie lub top one pagera, czyli tzw. strony wizytówkowej. Ostateczna forma i kształt landing page’a determinowany będzie głównym celem, który firma chce osiągnąć lub wrażeniem, które chce sprawić. Może to być klip reklamowy, hasło call-to-action, zbiór interaktywnych kafelków, oferta zapisu do newslettera lub inna forma autoprezentacji. Ważne jest, by landing page współgrał z kompozycją pozostałej części strony – eleganckie, złoto-czarne tło, podniosły język i font imitujący pismo piórem nie będzie pasować do kolorowej strony prywatnego żłobka lub szkoły językowej dla dzieci.
Cechy idealnego landing page’a
Landing page jest niczym pierwszy kontakt wzrokowy z klientem – nie będziesz miał szansy na ponowne „pierwsze wrażenie”. Aby mówić o przemyślanym i skutecznym landing page’u, powinieneś zawrzeć następujące elementy:
- Identyfikacja wizualna – klient musi wiedzieć, że „wylądował” we właściwym miejscu, wystarczy więc umieścić logo lub logotyp w widocznym miejscu;
- Prosty, niedługi tekst – ściana tekstu lub skomplikowany język zniechęcą osobę do dalszego czytania, dlatego formułuj krótkie, zwięzłe komunikaty;
- Przyciski przekierowujące – klient powinien móc wejść w interakcję z Twoją stroną poprzez landing page, np. przejść do sekcji przecenionych produktów;
- Call-to-action – istotny element landing page’a, który będzie bezpośrednim bodźcem do podjęcia działań, np. „Sprawdź teraz!”, „Skorzystaj!”;
- Atrakcyjna szata graficzna – umówmy się, każdy z nas wolałby skorzystać ze strony, gdzie tło nie gryzie się z tekstem, a całość wygląda estetycznie;
Jak landing page zwiększa skuteczność kampanii?
Nie należy lekceważyć siły perswazji i możliwości, jakie oferuje landing page. Wiele software house’ów poświęca co najmniej kilkanaście roboczogodzin we współpracy z agencjami marketingowymi, by landing page prawidłowo pracował i był atrakcyjny w odbiorze. Ktoś mógłby pomyśleć, że to przerost formy nad treścią, ale tak nie jest. To, jak będzie wyglądać Twój landing page nierzadko stanowi o atrakcyjności marki w oczach klienta przy pierwszym kontakcie. Dopracowana, ciekawa forma landing page’a podświadomie kreuje w głowie klienta atrakcyjny obraz danego produktu lub usługi, a nierzadko też i firmy. Z drugiej strony – chaotyczny, nieestetyczny landing page może odstraszyć klienta, który poczuje się zdezorientowany lub przypisze firmie brak profesjonalizmu. Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu, jesteśmy w stanie przygotować dla Ciebie angażujący i zachęcający landing page, który w wyraźny sposób poprawi konwersję Twojej strony. Skontaktuj się z nami i sprawdź, w jaki sposób 4b Systems pomoże CI wykorzystać potencjał landing page’a!