Jak wykorzystać ChatGPT w Twojej firmie?
Niespełna 5 dni – tyle potrzebował ChatGPT, by skorzystało z niego ponad milion użytkowników. To rewelacyjny wynik – Facebook potrzebował aż 10 miesięcy, by osiągnąć swój pierwszy milion. Za takim wynikiem przemawia funkcjonalność i innowacja tego narzędzia, która już teraz postrzegana jest jako kamień milowy. Czym dokładnie jest ChatGPT, jakie znajduje zastosowania i w jaki sposób można wykorzystać ChatGPT w swojej firmie?
Czym jest ChatGPT?
ChatGPT to narzędzie, które dzięki maszynowemu uczeniu się jest w stanie stworzyć tekst zbliżony do tego, który napisałby człowiek. Ten system sztucznej inteligencji został stworzony przez firmę Open AI i z miejsca stał się hitem na całym świecie. Chatbot jest w stanie zrozumieć pytanie zadane przez użytkownika, po czym wygenerować odpowiedź. Sama wypowiedź może być zawarta w kilku zwięzłych zdaniach, jak również liczyć sobie kilkanaście tysięcy znaków. Jak to jest możliwe? Sekretem jest rozbudowany proces analizy ogromnej ilości danych, które już są dostępne w Internecie. Jeśli zapytamy ChatGPT o przepis na placki ziemniaczane, to przeszuka on szereg poradników kulinarnych i blogów, by następnie wygenerować satysfakcjonującą nas odpowiedź. Narzędzie okazało się tak dobre, że znalazło się na cenzurowanym w Google, co przyznaje sam dyrektor działu marketingu – Sridhar Ramaswamy. Wyszukiwarka zwraca uwagę na to, czy dodawane teksty SEO mogły powstać przy wykorzystywaniu AI.
Do czego wykorzystuje się ChatGPT?
ChatGPT obecnie stosowany jest przede wszystkim w marketingu, a dokładniej rzecz ujmując – w automatyzacji procesów sprzedażowych. ChatGPT doskonale symuluje rozmowę z osobą, szczególnie, gdy „ludzki” rozmówca zadaje pytania lub oczekuje wyjaśnienia pewnych kwestii. To także pomoc dla IT deweloperów – w pewnym zakresie ChatGPT jest w stanie przygotować linijki kodu, a nawet napisać proste programy. O tym narzędziu stało się głośno poza branżą IT za sprawą wykorzystania jego funkcjonalności do tworzenia wypracowań szkolnych. Pojawiły się głosy, że zagrożona może być też oryginalność prac dyplomowych, ponieważ ChatGPT jest w stanie oszukać większość obecnie dostępnych programów antyplagiatowych. Na szczęście, Open AI zapowiedział stworzenie systemu, który będzie sygnalizować, czy dana praca została stworzona w ChatGPT. Istnieje też ryzyko, że ChatGPT będzie wykorzystany przez oszustów do tworzenia przekonujących wiadomości phisingowych w dowolnym języku. Na szczęście, korzyści i wartości dodanych z tego narzędzia jest znacznie więcej niż potencjalnych minusów.
Jak wykorzystać ChatGPT w firmie?
Wspomnieliśmy, że ChatGPT stosuje się w rozmaitych działaniach marketingowych, które pomagają zautomatyzować procesy sprzedażowe. Zintegrowanie tego narzędzia z systemem CRM pozwala automatycznie generować treści wiadomości i odpowiadać na zapytania z rozmaitych kanałów. Tym sposobem sztuczna inteligencja może odpowiadać na maile lub prowadzić rozmowę zastępując doradcę na żywo. Jako że ChatGPT operuje w rozmaitych językach, przygotowane treści mogą być generowane nie tylko w naszej ojczystej mowie, ale też i zagranicznej. To rozwiązuje problem kontaktu z klientami, którzy nie posługują się znanym nam językiem. Jeżeli prowadzimy software house, ChatGPT może być swoistym wsparciem przy pisaniu programów. Oczywiście, nie można mu zlecić samodzielnego przygotowania aplikacji, ponieważ – jak każda maszyna – tekst napisany przez ChatGPT może być zawodny. Dlatego narzędzie to powinniśmy traktować w kategorii wsparcia, a nie naszego wirtualnego sługusa.
Integracja ChatGPT w systemie CRM
Aby ChatGPT sprawdził się w firmie i był wykorzystywany w kontakcie z klientem, konieczna jest jego uprzednia integracja. Elastyczność tego narzędzia sprawia, że może ono być skonfigurowane z dowolnym rozwiązaniem na bazie dostępnego API. Może to więc być podstawa do kampanii mailingowej, system obsługi zapytań, a nawet asystent negocjacji czy zautomatyzowana forma FAQ. Nasz software house jest w stanie dokonać pełnej integracji sztuczną inteligencję ChatGPT z narzędziami już wykorzystywanymi w Twojej firmie. Wykonujemy działania od A do Z – efektem końcowym naszych prac jest gotowa do użycia, w pełni responsywna funkcjonalność płynnie komunikująca się z klientem. Co więcej, system na tyle dobrze odtwarza ludzki sposób pisania, że Twoi rozmówcy nie będą w stanie odróżnić wiadomości generowanych przez ChatGPT od tekstów pisanych przez pracowników. To także sposób na wyeliminowanie omyłek pisarskich, błędów ortograficznych, interpunkcyjnych czy stylistycznych, które mogłyby podważać Twój wizerunek.
Ograniczenia związane z ChatGPT
Chociaż ChatGPT jest rewelacyjnym narzędziem, to nie można o nim powiedzieć, że jest idealne. Istnieją pewne ograniczenia, które sprawiają, że ChatGPT nie zastąpi tekstu pisanego ręką ludzką. Pierwszym z nich jest „pozytywność” pisanych treści, a dokładniej brak informacji o nacechowaniu negatywnym. Jeśli poprosimy ChatGPT o informacje na temat McDonald’s, to narzędzie nie wspomni nam o tym, że fast foody mają zły wpływ na zdrowie. Kolejną, powiązaną kwestią jest ograniczenie informacyjne – ChatGPT nie odpowie na zapytania zawierające wulgaryzmy czy treści szkodliwe. Można więc zapomnieć o użyciu ChatGPT do pisania artykułu o metodach średniowiecznych tortur. Inną formą ograniczenia informacyjnego jest nieaktualność danych, które pojawiły się po 2021 roku. To może być problem dla branż dynamicznych, szybko rozwijających się. W końcu ograniczeniem ChatGPT jest jego „maszynowość”, co oznacza brak myślenia abstrakcyjnego – kreatywne teksty nie będą nigdy oryginalne, to zawsze będzie zlepek już dostępnych informacji. Pomimo tych ograniczeń, ChatGPT z powodzeniem można wykorzystywać w codziennym funkcjonowaniu firmy.